Ode to Gustave Caillebotte

Gustave Caillebotte (19 August 1848 – 21 February 1894) was a French painter, member and patron of the group of artists known as Impressionists, though he painted in a much more realistic manner than many other artists in the group. Caillebotte was noted for his translation of photography into paintings.

Caillebotte was belangrijk bij de totstandkoming van het impressionisme zo organiseerde hij met een geërft fortuin de eerst impressionistische expositie.
Wanneer ik naar het werk van Caillebotte kijk vraag ik me altijd af of ik naar mooie schilderijen kijk of naar matige foto’s. Toch blijft zijn werk altijd op mijn netvlies staan.

Door de Prachtige lichtinval één van mijn favoriete schilderijen ‘Les raboteurs de parquet’:

Tags: , , , ,

Leave a Reply

